מה זה BI?

תחום ה – BI קיצור של Business Intelligence   (או בינה עסקית בעברית) מאפשר למנהלים ועובדים אחרים לקבל מידע המוצג באופן ויזואלי שמסכם מצבור ענק של נתונים, ונוסף לכך מאפשר לתחקר את הנתונים, הן ע"י מעבר מידי לנקודות מבט שונות, והן ע"י חדירה לנתוני עומק (Drill down) שמרכיבים את הדוחות. לדוגמה, עסק שיש לו אלפי פריטים, אלפי לקוחות, עשרות סוכנים, סניפים ומחסנים, יכול לקבל באופן ויזואלי ומידי תשובות לשאלות כגון: מה ההבדל במכירות בין הסוכנים? כיצד מתפלגות המכירות בין הלקוחות ובין הסניפים? למה הייתה ירידה בפעילות של מחסן מסוים? וכד'.

לא צריך לתכנת

כאשר משתמשים במערכות BI אין צורך לדעת תכנות. הדוחות נגישים לכל אחד, ולכן מנהלים מעדיפים להשתמש בדוחות אלה במקום לבקש ממחלקת המחשב שתפיק להם דוחות. וכאמור, אם הדוח הראשון אינו על השאלה שמחפשים לה תשובה, מיד מפיקים דוח אחר, שוב, מבלי צורך לבקש סיוע ממחלקת המחשב.

כאמור, מערכת ה- BI מאפשרת לתחקר את הנתונים. אם לדוגמה המכירות ממחסן מסוים נראות גבוהות מדי, אפשר להציג את תנועות המכירה עצמן, וכך לברר ממה נובעת התנועה החריגה.

ניתן להציג את הדוחות אלה לא רק במחשב אלא גם על גבי מחשבי טאבלט ועל מסכי סמארטפון. לכן, ניתן להפיק אותם בכל מקום (ולא רק כאשר נמצאים במשרד).

יתרון נוסף: בחברות רבות הנתונים הרלוונטיים לקבלת החלטות הם שילוב של נתונים מכמה חברות, לדוגמה, נתונים מכירות ממערכת ה- ERP, נתונים לגבי הפעילות במחסן ממערכת ניהול מחסנים WMS, ונתונים לגבי הלקוחות ממערכת חיצונית של CRM. מערכת BI יכולה להפיק בקלות דוחות שמשלבים את כל הנתונים האלה.

בקשת גישה לדמו

שמחים שאתם מתעניינים!
אנא מלאו את הטופס ונשלח לכם פרטי גישה

*יש לשים לב כי נתוני הגישה עלולים להגיע לתיבת קידומי מכירות במייל הפרטי שלכם